a bump in the road and happy times.

Happy times eller hard times?

Jag är glad över många saker som händer nu men det känns som att jag stänger mig själv ute. Egentligen mår jag nog inte topnotch men jag blundar för mig själv och vägrar möta verkligheten. Detta är det bästa med att ha blogg btw, att kunna skriva av sig någonstans.

Jag hatar verkligen att hur man än gör är det alltid någon som blir ledsen, även om man inte medvetet sårar någon så är det väldigt lätt hänt. Det är småsaker som avgör, tydligen. Alla har vi våra svaga punkter och om någon skulle träffa precis där så tar det hårdare är sjutton käftsmällar i rad. Jag hatar att man är så jäkla dum i huvudet att man bara biter ihop och reser sig, ler och går vidare. Istället för att ta tag i det, precis då och precis där. Man tänker att man ska samla kraft för att ta tag i det senare, för att man inte har kraften precis då och precis där. Det man aldrig fattar är att man inte samlar kraft, tvärtom, man förlorar kraft. För varje andetag man tar så förlorar man kraft att slå tillbaka för det är precis då när man ligger där på marken, nertrampad i skiten som man egentligen är starkast, det är då man har den underbara hatkraften, kraften som gör en starkare än man kan tro.

Det sägs att varje uppförsbacke man kravlar sig uppför i livet är en erfarenhet som gör oss starkare. Om uppförsbackarna är lagom långa kanske. Men om varje uppförsbacke bara känns tyngre och tyngre istället för lättare och lättare som det borde göra eftersom att man borde blivit starkare är det väl antagligen för att det inte kommer några raka vägar eller nedförsbackar som ger oss tid att lära oss av allt slit som tog oss uppför backen. Det är väl bara att hoppas på att det är värt det för det känns bannemej inte så för stunden.

Det sägs också att det bara är gubbar som grubblar. Och det är det med. Grubblar man kommer man inte fram til något, då tänker man i cirklar. Att lätta sitt hjärta och rensa tankarna är en helt annan sak.

Jag är väldigt glad att det finns saker som gör en glad här i livet. Flodhästar tillexempelt, you really make my day.

Musik är också bra, några favoriter:

Angels & Airwaves - Breathe
James Blunt - I really want you
Kings of Leon & Lykke Li - Knocked Up
Erik Hassle - Bump in the Road
Saosin - I can tell
Darin - Runaway
The Sounds - No One Sleeps When I'm Awake
Lindsey Lohan - I want you to want me

För att göra dagen lite bättre klickade jag hem ett par sjukt snygga shoes från Chapnlle 



Very Niiice :D

Nu ska jag till lägenheten i Båstad en sväng, tar snigel med mig :D <3

Hörs,
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0