Äntligen!

Det är snö ute! Och det verkar som att den planerar att stanna kvar! Grattis till alla er som ska vara kvar hemma i södra Sverige och fira jul. Den ser ju nämligen ut att bli vit trots allt! Själv drar jag till fjällen för att fira jul med Elin & Fidde, Fiddes mamma & pappa, Fiddes bror Fabian och hans kompis Daniel, Fiddes syster Frida och hennes pojkvän Fredde, Freddes kompis Ola, min bror Johan och Emil! Shit, tänk att Emil & jag ska fira jul tillsammans? Det låter kanske inte stort för vissa av er men för mig är julen en stor grej när man är med dem man står närmst, sin familj och sina käraste närmsta. Kanske inte tvunget på julafton, men någon gång under julen. Fram tills förra året firade jag alltid jul med familjen, varannan julafton med mammas släkt och varannan med pappas släkt. Om vi var med mammas släkt på julafton var vi med pappas släkt lille julafton och det var alltid hos Mormor & Morfar / Farmor & Farfar. Supermysigt! Förra året var det bara Elin (och Fidde), Johan & Malin från familjen som jag spenderade julafton med. Fidde får räknas till familjen för han och Elin har ju varit tillsammans i evigheter och kommer nog vara det tills alla evigheter är slut. Detta året är det bara Elin, Fidde & Johan. Och Emil. Men, hoppas att det kommer bli toppen! Sålänge jag är med Emil vet jag att jag kommer må som en pärla iallafall.

Fjortonde december idag alltså? Blev det något lussande för er? Luciafirande med Luciatåg har jag inte varit med om sen jag gick i skolan, haha, låter som att det var jättelängesen! Men vad blir det? Två år sen? De flesta lussefestade väl i fredags eftersom att många uteställen hade lussevakor då men jag höll mig till i lördags minsann! Det blev en riktigt lyckad kväll! Supernöjd! Tack som fan till alla ni som var med och gav kvällen guldkant! Mumsklubbsröj is the shit. Började med lite förfest-innan-förfesten hos Adam med käk och lite warmup klockan 17, klockan 19 ungefär åkte vi till förfesten i Helsingborg, tack Elida för en supertrevlig fest. Senare gav vi oss ut på stan, först Bakom och sen Tempel. Längesen jag hade så roligt i helsingborg!



Jag & Ola på Bakom i Lördags


Pepparkakor och Lussekatter har det dessutom blivit :D Först med Elin, vi bakade peppisar och lussekatter men råkade nog döda jästen när vi bakade lussekatter för degen jäste inte som den skulle. Men fina blev dem! Pepparkakorna blev kanonbra och superfina efter att vi hade pyntat med lite kristyr ;) Andra omgången pepparkakor bakades med Tulle! Jättemånga och jättefina! I alla former! Prinssesor, fåglar, tigrar, hjärtan, stjärnor, hästar, ja. Allt. En fågel såg dock ut som en liten terrier när den var klar? HAHA. Go team Tulle&Sara! Väldigt roligt att Tulle & jag umgås mer nu igen, hon är ju faktiskt min bästaste bästa vän.

Idag sover jag hos mamma för att jag ska köra Malin till Båstad imorgonbitti vid halv sju och sen vara hos pappa klockan nio för att hjälpa honom med två hästar som ska till veterinären för besiktning. Sen ska jag till Helsingborg för att hämta Emils jacka som han glömde i Helsingborg i lördags och fixa de sista julklapparna.

Innan jag åker på fredag finns det en del saker som helst ska göras, träffa Sylle tillexempelt. Imissyoubabyboo.


Jag tror att jag har hittat ett nytt motto i livet. Eller ett till: Ställ inte frågor du inte vill ha svar på.
Det är väl märkligt hur bra man kan vara på att ge råd till andra? Hur man kan ha svar på alla frågor, hur det kan verka så självklart för en själv hur andra borde göra? Sen när det plötsligt handlar om en själv så finns det inga svar. Man ställer sig hundratals frågor, dem flesta i stil med dem som man svarat på när någon annan frågat. Men att följa sina egna råd? Svårt. Det låter kanske överdrivet men innan man ställer en fråga om någon så tänk några gånger extra. Vill du verkligen få ett svar? Kan du hantera svaret, även om det är värre än du väntat dig? Ibland är det faktiskt bättre att inte veta. Även om nyfikenhet är många människors svaga sida.

Klockan närmar sig halv ett, dags att iallafall börja fundera på att sova? Problemet är bara att jag har ju blivit lite bortskämd med sällskap när jag sover så det är väldigt svårt att somna ensam. Jag måste verkligen vara jättetrött för att det överhuvudtaget ska hända.

Hoppas att ni sover gott och vaknar upp med ett stort leende på läpparna och får en underbar tisdag! :D

Puss & Godnatt.

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0