Alkohol

Ja, det där med alkohol.

Har tänkt en del på kommentaren "Dricker du inte? AH TRÅKMÅNS!".
Alltså, vadå tråkmåns? Är man tråkig för att man inte dricker alkohol? Om personen i fråga istället ljugit och sagt ja men ändå varit helt nykter hela kvällen, hade någon märkt det då? Varför sätts tråkmåns-stämpeln på de som väljer att vara på fest helt nyktra?

Det är inget konstigt att vara nykter på fest, man kan ha roligt ändå. Men framförallt - man väljer väl själv?
Det kan ju vara så att det finns en speciell anledning till att personen i fråga inte dricker. Man kanske inte kunde fixa skjuts men ändå ville komma på festen och körde själv? Borde inte det uppskattas mer än att man ska få tråkmåns-stämpeln? Man kanske äter medicin pga något man inte vill dela med alla på festen? Man kanske är gravid men känner inte riktigt för att drop the bomb. Eller så kanske man helt enkelt inte kände för att dricka just den dagen?

Varför är det ens viktigt? Varför måste man fråga om någon dricker? Not your fucking buisness liksom.
För det konstiga är att om ingen vet att man är nykter och man står och dansar och har kul så tar folk för givet att man är alkoholpåverkad. Skruvat.

Så tråkigt att det finns så många osäkra människor som tror att de behöver alkohol för att dansa eller göra andra roliga saker.

Nu låter det som att jag inte tycker att man ska dricka, det är inte dit jag vill komma. Drick så mycket ni vill men låt de som väljer att avstå göra det.

Sen finns det ju de som inte borde dricka för att de blir helt hjärndöda när de gör det. Blir man aggressiv av alkohol, drick inte. Varför utsätter man medvetet sina vänner för sig själv i det läget? Är det verkligen roligt att veta att ingen har roligt för att de måste stå ut med dig när du är på det viset? Taskigt faktiskt.

Det finns många "sorter"s alkoholpåverkade - de som däckar, de som bölar, de som bråkar men också de som klarar av det och bara har jävligt roligt!

Vet inte om det makes sense eller om det bara är rörigt babbel men jag tycker iallafall att det är tänkvärt. Och något jag funderat på som jag ville dela med mig av till alla som läser min blogg - om jag nu behöver förklara mig. Haha.

Don't drink and drive 'cause someone might die.

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0