Min dag, what a mess!

Ibland är allting bara sjukt. Man känner sjuka saker, det händer sjuka saker och folk säger sjuka saker.
Idag har varit en sjuk dag, det har hänt mycket med många blandade känslor. Jag hade tänkt börja med de tråkiga nyheterna för att sedan kunna pigga upp med de glada :)

Den första tråkiga saken är hemsk, sjuk, konstig, oväntad och mycket mycket tragisk! Idag började min dag på ett vis som aldrig förr, det första jag fick reda på var att en kille i ettan på Perstorp Gymnasium, där jag går, närmare bestämt Pontus Tevström, som tog sitt liv inatt. Han hoppade ut framför ett tåg vilket garanterar en säker död. I brevet han skrivit till sina föräldrar skrev han att han inte tyckte om sig själv.. Det konstiga och det som gjorde detta till oväntat var att han inte visat något, han hade betett sig som vanligt hela vägen. Men jag tror att de som verkligen inte vill vara kvar, de om verkligen menar allvar med att vilja ta sitt liv, de säger inget, visar inget utan kör på som om ingenting ska hända. De har bestämt sig helt enkelt och vill därför inte heller ha någon hjälp. Tragiskt som tusan! Varför är den största frågan men det hemska är att ingen någonsin kommer att kunna svara på den frågan, Pontus gjorde ett val så allt vi kan göra nu är att hoppas att han trivs bättre där han är nu, att himeln är lika fin och bra som han trott för det finns tyvärr ingen återvändo.. Vila i frid Pontus, vi ses en dag.



Hmm, några fler tråkiga nyheter? Ja, Daniel svarar inte när jag ringer.. :( URGH. Känner mig orolig, tänk om något har hänt? Vi brukar ju prata flera timmar om dagen men idag har det varit väldigt sparsamt, några minuter i "morse" bara.. Usch, ju mer jag tänker på det, ju större blir klumpen i magen. Jag hoppas bara att inget har hänt, att han bara är upptagen. Han kanske bara sitter och klinkar lite gura? Han ska ju söka till Idol på lördag så han övar kanske :) Usch, jag blir ju helt nojjig av att sitta här och tänka. Tråkigt att inte prata med dig bara!

Det var nog allt det dåliga.. Nä, lite tråkigt att Pappa, Agneta, Isabelle och Julia är sjuka, de ligger i influensa, hög feber allihop.. Det är också tråkigt faktiskt, men krya på er :)


SÅ! Då ska vi ha lite roligare nu, de glada nyheterna ska förhoppningsvis pigga upp lite efter allt dethär tråkiga, sjuka och sorgsna..

Först vill jag säga GRATTIS till Fidde, min syster Elins pojkvän, som fyller år idag! HURRA!! HURRA!!! HURRA!!!! HURRAAAAAA!!!!!!!!! :) Grattis Grattis :)

Dagens andra glada nyhet är att jag har pratat med Daniel, även om det bara var en liten stund som också blev en tråkig nyhet men jag glädjer mig med det lilla så att det även blir en glad nyhet :)

Dagens tredje blir att aggro flyttat ut från SYLVIAS lägenhet - tjohooooo! WAAALLI WALLIIII på det :D Nu kanske man kan känna sig lite välkommen där igen :)


Vad många glada nyheter jag har :) Här kommer dagens fjärde;

Jag longerade  mitt nya stjärnskott Cerika idag :) För hon har ryckt med huvudet innan så tänkte jag att jag kunde ju prova att longera med inspännigstyglar på, för då kan hon ju inte rycka! Och så kunde jag ju slå två flugor i en smäll och samtidigt kolla om hon mesar med höger bak. OOOOOCH! Resultatet blev mycket bättre än väntat, hon gick jättefint och rykte inte med huvudet en enda gång, försökte inte ens :) Bara att hoppas att hon inte gör det när jag rider imorn heller! Så, jag är minst sagt helnöjd med henne.

Min femte, och sista glada nyhet för dagen är att jag pratat med Sylvia i telefon :D :D :D Och vi bestämde dejt på söndag för det var alldeles för längesedan vi lekte hon och jag! Men på söndag gäller det! :D waaalliiiiiiii ;b

Sådär ja, det var min dag. Ganska dramatisk och fylls med många känslor, på gott och ont! :) :S
Ha det så som ni förtjänar, bra förhoppningsvis.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0