Bullar i Båstad och andra godsaker.

Igår, torsdag, åkte jag till Båstad för att hälsa på Malin & Jojjis på Apelryd :D
Det började med Malin, Jojjis och en liten tjej som heter Caroline mötte upp mig på stationen och fortsatte med att vi GICK från Båstad station till nästan Apelrydskolan, först gjorde vi ett stopp på ICA för att handla ingredienser till vår brilijanta ide att baka kanelbullar, godis och en Annanas/Banan-smoothie. Sen begav vi oss vidare men precis när det började regna kommer en skolbuss och frågar om vi vill ha skjuts! TOPPEN! TACK!

Väl framme på Apelryd hälsade jag på lite folk, vi gick upp på Malin och Jojjis rum och åt godis. Sen var det mat; Hawaiikyckling med ris - Gott. Mätta av mat gav vi oss dirr på bakandet!


Vi började med att sätta Jojjis till att smula sönder jästen, Malin till att smälta   tillsammans med mjölk i en kastrull. När det äntligen blivit fingervarmt blandade vi ner det i jästsmulorna.


Sen var det bara att hälla i allt annat, lite   (salt, vi skyller den dåliga bilden på Jojjis som tog bilden (; )


, oväntat lite  , jättemycket  som doserades
 


succesivt () så att inte skulle bli klumpig eller få för mycket mjöl i sig.


Eftersom att vi är så väldigt kreativa så busade Jojjis och jag ner lite  tillsammans med varje deciliter mjöl, kom på sen att vi totalt hällt i ungefär fyra matskedar av en ingrediens som inte ens står med på receptet, men MUMS vad gott det blev! ;D
När degen blivit jäst, knådad, fylld, ihoprullad, uppskuren och jäst en gång till pimpade vi dem med Silverkulor;

, jääääääättefina blev dem!



Wie, Mums!

Åkte hem idag, fredag och kvällen slutade med familj och Idol =) Mys.

Imorgon ska jag kolla på fotboll och ni kan dra åt skogen. Jga hoppas att rätt personer tar åt sig för jag är jäkligt trött på er nu. Suck.

Men Puss på Båstad och matchen imorn!




S.

Kommentarer
Postat av: Jojjis !

HAHAHAHAHAH , mina fina bilder kom till andvändning minsann :D hihihi . Tack för besöket sara det var väldigt roligt att ha dig där , du måste komma igen :D VÄLKOMMEN ÅTER är allt jag har att säga :D <3

2008-10-18 @ 12:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0