Tullstorp.

Just nu befinner jag mig på Tullstorp, som för er som inte vet ligger utanför Hässleholm.
Jag är här och hälsar på och hjälper till lite, fixar ich trixar lite :)

Dagen började med att jag vaknade jättetidigt som vanligt men somnade igen, vaknade senare av att klockan ringde 9,30 då jag konstaterar att jag verkligen inte behöver gå upp redan så jag ligger och morgonchillar/halvsovertill 10,15 då jag ringer min pappa och frågar om han vill hämta mig. Och, so he did.
Jag packade ihop min saker som hastigast men lyckades få med mig allt - fettnöjd. Käkade frulle i bilen påväg hem till pappa, plockade ihop lite saker där med, härjade lite i stallet och chillade framför tvn. När klockan blev 12,30 kom pappa in och tyckte att vi skulle äta lite så det fick vi ju göra.

Under måltiden kommer pappa på att han kan köra mig till Tullstorp eftersom att han ändå måste dit och kolla spädningsvätska och ta en sväng in på Lokalföreningen i Tyringe. När vi skulleköra fick jag en lysande idé - jag kunde ju övningsköra dit! Det gick faktiskt kanon!  Väl framme på Tullstorp träffade vi Nina som hjälpte pappa med spädningsvätskan och sen chillade en stund på soffan och hade lite catch up med mig innan vi gick till stallet för att fixa Ballistero. Vi skulle köra ner till Minna och träna eftersom att han ska ridas i Breeders nästa vecka. Träningen gick kanon så allt ser bra och lovande ut inför nästa vecka.

Nu har jag nyss käkat lite, en röra gjord av Tonfisk, Keso mini och ApetinaFeta - faktiskt gott. Väntar på att Nina ska komma hem, hon är och byter bil för att vi ska ner till flyinge och rida programridning imorgon. Och Hugo, Ninas hund, ligger bakom mig i soffan och sover.

Ha det hallonkaka,

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0