Härliga dag!

Dagen började tufft. Var svintrött i morse efter en natt innehållande mycket som inte var bra sömn iallafall. Somnade till en stund på kvällen men vaknade när Kasper ringde. Sen när jag väl bestämde mig för att sova igen kunde jag verkligen inte somna. När jag äntligen slumrade till hade jag en sjukt otäck mardröm! Den utspelade sig samma kväll, precis likadant som när jag låg och försökte somna. Sen började det hända en massa skumma saker. Mitt eget rum försökte ta mitt liv. Jag fick panik och tack och lov så vaknade jag. Dock helt panikslagen och kunde inte somna på läääänge. När det blev morgon och det började ljusna, då somnade jag.

Vid nio ringde Elin. En timme senare ringde hon igen och sa att vi skulle köra till pappa. Då var det ju bara att gå upp och på med kläderna! Då skickar hon ett sms där det står "Du kan ju gå hit om du vill" Med tanke på att det första jag såg när jag vaknade var den tjocka dimman utanför så blev min första tanke till hennes sms "ÄR HON DUM I HUVUDET!?" Visst, det är bara ca. 200 meter dit, men, i den dimman? ALDRIG. Jag är livrädd för dimma!

Well well. Hon kom och hämtade mig.



Tyvärr ingen bild från idag. Men här är iallafall en bild på Tummelisa, vår söta shettis som vi haft sen vi var små :)


Vi tog in hästarna, ryktade dem och gjorde dem redo. Vi flätade Optimus (den lilla shettisen vi rider in)  lugg - tokgullig blev han! Sen var det upp och iväg som gällde! Elin på Feragamo, jag på Optimus. Alltså, seriöst, en shettis? Skojar ni vad kul det är att rida på en shettis? Hahahaha. Vi red i paddocken idag och eftersom att det är väldigt blött ute så var paddocken väldigt blöt. Och, om man sitter på en shettis och själv är 170 lång så är fötterna inte jättelångt från marken så mina ben blev nerstänkta. Men, vi skrittade fint i paddoken och helt plötsligt började hästen i hagen brevid kuta och blåsa. Så, vad gör lilla Optimus? Jo, sätter fart. Från en sansad skritt till en galopp, full fart framåt. Kan ju tillägga att jag red barbacka ;D Detta såg tydligen väldigt roligt ut, pappas förklaring var "Å en rumpa dit, å en rumpa dit, en nästan ner i geggan" Haha, javisst, jag hängde helt på sne men lyckades på något vis ta mig upp på ryggen igen och få stopp på den lilla rackaren!
Lite senare, skrittade vi igen. Plötsligt hoppar Optimus rakt i sidled men jag stannar kvar på samma ställe, han försvann under mig, haha. Så där stod jag, ena benet på marken och andra på hans rygg. Detta såg tydligen också väldigt roligt ut. Elin sa att det var lite svårt att rida samtidigt, hon påstod att det var lite svårt att fokusera på en unghäst samtidigt som hon garvade åt mig. Haha. Pappa skulle försöka ta sig upp på Optimus, som inte är högre än vad hans ben är långa. MEN, han fick ju inte ens nästan över benet, hahaha, det visade sig att han inte var vidare vig! Hahaha, jag är glad att jag inte hamnade i geggan iallafall! :)

När det blev eftermiddag åkte vi till Ugglebadet! Elin & Fidde, Pappa & Agneta, Isabelle & Julia och jag. Vilka dundersöta småsystrar jag har! Vi hann inte mer än ner i bassängen då Julia säger "RUTCHKANAAA!" Sötunge. Vi åkte många många gånger.

Nu kollar jag på "Death in Paradise" på TV3, bra film faktiskt.

Imorgon bär det av till Båstad vilket innebär att jag kommer få träffa Kasper <3 :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Och Malin! <3 :D:D:D:D:D:D
Och alla andra gulliga pussungar som är där.




Kasper, förbered dig för en attack för jag kommer bli sååååååååååååå glad när jag ser dig! <3<3<3
missu missu missu missu missu MISS YOU BIGTIME!

Dags att avsluta..
Snart kommer mamma hem. Ska se klart filmen. Sen kommer jag decka. Dels för att jag inte sov något vidare inatt och dels för att man alltid blit ganska slut när man badat.

Puss och kram till folket!

En bamsekram och en dunderpuss till Kasper <3

Kommentarer
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

Vilken trevlig blogg du har! :]

Kolla gärna in min fotoblogg/allday-blogg eller lägg till min på bloglovin.



Ha en bra dag! <3

2009-01-15 @ 13:00:07
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: sandra

naw vilken sötnos ^^

2009-01-15 @ 14:54:23
URL: http://sandraliksom.blogg.se/
Postat av: S A N N A

söt blogg du har snygging! :*

2009-01-15 @ 15:41:15
URL: http://tanzanit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0