Dags för några rader,

Absolut är det dags, dags som tusan tillochmed!

Sitter inne och myser när regnet öser ner utanför fönstret. Regn är jättemysigt, om man slipper bli blöt för om man blir blöt så blir man kall. Blir man kall så fryser man och risken att bli förkyld och sånt jobbigt ökar. Om man fryser och blir förkyld så måste man snyta sig och vara snorig och vara ofräsh i allmänhet. Hur man än gör så finns det ingen annan utväg när förkylningen väl tagit fart. En del nyser när de är förkylda och så sprider man ut sina äckliga snorbakterier överallt och tvingar alla andra att bli förkylda. Usch. Nej, bli inte blöt helt enkelt.

Men, efter regn kommer solsken, alla gånger, förr eller senare :)

Igårkväll mös Sambo & jag med Harry Potter, vi ska se alla gamla filmer innan vi går och ser den nya och vi börjar jobba på det nu. Ettan igår och ikväll blir det tvåan :) Vi lyckades dessutom övertala vår söta inneboende att köra till Statoil och köpa choklad till oss :D Det lönar sig att terra ;b Hahaha, tack Janibanan, du är en pärla :) Choklad + Harry Potter + Sambomys = Kanon. Kan knappast bli mycket bättre?

Ikväll blir det ännu mer mys med Sambo, jag älskar kvalitetstid. Tur att vi har sett filmerna jättemånga gånger innan för det är ju inte så att vi inte pratar under filmens gång? Ha, skulle vi lyckas att inte prata med varann på TVÅ TIMMAR!? NO WAY! ;D

Helgen har varit lugn och skön iallafalll. Har jobbat förmiddag, i fredags var det dock ferre :) Saga fyller snart 20 och det firade vi i fredags, trevligt trevligt :) Kul att se dig, och snart ses vi igen :)

En annan filur som jag inte träffat på monsterlänge var lille Frida, KNAPPT KUL att träffa henne ju, hahahaha, hon är helknäpp ;b Och, snart ska vi ses igen,, right? ;D

Känner ni också ibland att orden inte räcker till? Att ni inte hittar ord som är bra nog att förklara den exakta känslan? Hur många ord ni än provat så är det inget som passar riktigt bra? Så känns det just nu, för mig iallafall.
Jättejobbigt, för jag kan inte förklara mig, jag kan inte berätta hur jag känner för alla ord jag använder innan det rätta ordet kommer fram är ju bara fel? Och då ljuger jag ju om jag skulle inte uttrycker mig rätt och så vill vi inte ha det. Så, därför får det vänta. Även om vänta är jättejobbigt så finns det faktiskt inget bättre alternativ just nu.

Häromdagen på Ångan satt Chrille & Jag och funderade över hur man säger "Spännande" fast med en negativ innebörd? För ordet "Spännande" känns ändå positivt, man väntar med spänning på att något ska hända, något bra eller kul som man vill ska hända eller som förändrar saker och ting, något som för handlingen vidare liksom. Vi klurade och kom inte fram till något så vi googlade oss fram till en bra synonymsida. Det kom många förslag men inget var bra nog tills vi äntligen hittade ett bra ord, nämnligen "Gastkramande", hahaha. Det är liksom spännande, på ett dåligt vis.

Fråga mig inte varför man ens funderar över en sån sak men ni vet ju själva hur det är, börjar man klura så kan man ju inte sluta förän amn har svaret ;)

Alla frågor har sitt svar, bara man vet vart man ska leta :)


monstergammal bild, menmen, det bjuder vi på ;b



Ha en kanondag,

S.


Kommentarer
Postat av: tina

Lite nyfiken, vad är det för synonymsida du hittade? Skriver hemtenta just nu och hittar ingen vettig synonymsida alls :( Fin blogg! :)

2012-03-17 @ 16:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0