Årets första natt på Ångan :)

Givetvis sitter jag på älskade Ångcentralen ;D Varför skulle jag annars blogga en fredagnatt klockan två? ^^ Haha, har klarat mig väldigt bra från sådana inlägg hittills, hoppas att det förblir så ;b Full o go låter inte som ett lämpligt tillstånd för bloggande ;b Min första natt detta året, spännande och mysigt. Det regnar ute, verkligen ösregnar! Då känns det bra att sitta här och jobba :) Tråkigt om man hade varit ute och svirat och blivit tokblöt! Dessutom är det tråkigt att jobba när det är kanonväder, då vill man ju ligga klädlös och jobba på brännan istället ;D Jobba natt är dessutom det skift som passar mig bäst, jag är en nattmänniska och blir jättepigg så fort det blir mörkt :) Perfekt :) Ett lysande exempel är när vi körde till Fjällen i julas - när det var ljust var jag astrött men så fort det blev mörst blev jag hur pigg som helst! Vilket dock var bra eftersom att Fidde som körde blev lite trött och kunde behöva lite underhållning! :D Kanon.

Slänger in en bild på söta lilla Plumpeez som bodde på Ångan större delen av förra sommaren eftersom att Sylle & Jag inte ville att han skulle vara hemma själv och vara ensam så mycket ^^


Idag har jag varit hos pappa så gott som hela dagen, han blev sen från tullstorp så jag fick fodra alla hästarna och greja. Menmen, det är ganska skoj. En häst som vi fött upp och haft jättelänge, Carita som är lika gammal som mig men som vi sålt för ca ett år sen, är på besök och ska semineras (få föl på konstgjord väg för er som inte vet vad seminering innebär) :) Jättekul att se att hon är i kanonskick! Alltid kul att se att man gjort ett bra sälj, att hästen har fått ett bra hem :) Eftersom att vi föder upp mycket hästar så händer det ju lite då och då att de kommer på seminbesök :) Just Carita är ju lite mer speciellt eftersom att vi hade henne så länge plus att jag red henne ett år då hon pausade från avel :)



Att jobba med Mats & Harald är minsann mycket roligare än jag trodde. De är ju riktiga skojare :D

Satt och kollade genom lite klipp innan på Idol-sajten, de som skickar in egen inspelning till "Sista chansen". Hm säger jag bara. De som söker live och verkligen suger är ju en sak, de kanske inte har hört sig själva sjunga tidigare och inte riktigt vet hur illa de sjunger. Men, de som har spelat in när de sjunger har ju förmodligen lyssnat genom inspelningen några gånger. En del är nog alldeles för självsäkra för att inse att de faktiskt sjunger riktigt illa. Haha, seriöst. Spela in, lyssna, tänka genom är väl en bra ordning att göra det hela. Lägger man upp en "seriös" video på sig själv när man sjunger och söker till en sångtävling som Idol faktiskt är så borde man ju lyssna genom sin inspelning för att vara säker på att det är bra så att det inte blir en pinsam flopp. Där kommer självsäkerheten in på ett negativt vis, vissa sjunger riktigt illa men tror på allvar att de är hur grymma som helst. En del tycker att det är sjukt kul att se, jag tycker mest att det är jobbigt att se. Haha, stackars människor. Menmen, lycka till alla ni som söker :)

Nu ska jag göra lite nytta minsann! Ha en trevlig natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0