det har varit....

en bra helg. 

I fredags var det ju Idolfinal, hela familjen Andersson och alla som hör till (Nettan & jag, haha) samlades hemma hos Johanna i Ängelholm! Pizza, ost & godis. Tyckte faktiskt att det var en tråkig final, lam, inget ös. Bara jag som tyckte det? Att den var mesig jämfört med tidigare år? Eller så var det Johannas TV, haha. Dessutom var jag fortfarande lite sur för att Olle inte var med istället för Minnah. Tyckte att Olle var bäst i fredags så jag röstade på honom, tillbaka fick jag ett svar "Du kan inte längre rösta på denna deltagare", åh fan - precis som att jag skulle ha missat att han åkte ut liksom?! Tack för en trevlig fredagskväll iallafall :) Tur att Jay vann, Minnah hade varit en så himla ovärdig vinnare. 

Igår åkte jag och Malin till Väla, gud vad mycket folk som är ute och hetsshoppar - kan inte vara hälsosamt! Själv är jag så gott som klar med julklappshandlandet - hade tänkt att hitta en liten klapp till till min kille men sen så! :) Om man jämför med honom så är jag bautaklar då han inte har köpt en enda! Haha - ute i god tid liksom ;) 

Igårkväll blev det familjekväll, Robin & Nettan var här på middag sen blev det spel där vi spelade i par. Ingela & Uffe var ett lag, Robin & Nettan spelade tillsammans och Emil & jag. Först spelade vi "Så det kan låta", Emil & jag vann! Fast det var jämt! Sen spelade vi Alfapet, också i par, då kom vi sist men även där var det jämt! Skojskoj. Innan middagen var klar åkte Robin, Emil & jag iväg för att handla godis, vi kom tillbaka med ett paket glass, en påse chips & 1½ kilo godis - bra jobbat!!!! Vi avslutade med att ta en nattpromenad, haha. 

Idag var det dags att hugga julgran, Emil & jag körde hem till pappa för att hitta några fina granar. När vi kommer dit säger de "Lycka till, vi har inte hittat en endaste fin gran". Vi förstår inte var de har letat för vi körde därifrån med fyra jättefina granar! Det var lagom kul att gå runt med snö upp till knäna, skorna fulla med snö och fötter som jag för tillfället inte kände att jag hade men med tanke på resultatet så är jag nöjd ändå! Vi högg tillochmed en bebisgran som vi ska ha ute hos oss - myyyyys! Haha, söta lilla Julia gick runt och sjöng "en taggatråååååå, en taggatrååååååå" hahahaha!

Ha en trevlig söndagskväll, imorgon är det jobb som gäller! Fina fina Ångcentral ;) 

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0