Hej och sånt.

Blir snart tokig på blogg.se, det går inte att uppdatera? Den bara skickar mig till startsidan? Wierdo.

Häromdagen var det strålade sol och årets hittills vackraste dag men sen dess har det mest varit grått? Tur att snön ligger kvar så att vi får lite ljus iallafall. Emil har smittat ner mig med en monsterförkylning men Isabelle & Julia hade feber igår så Agneta fick ju vara hemma och ta hand om dem igår och är det idag med så jag sitter och jobbar och önskar att jag var lite varm. Jag fryser och blir snart rädd för mig själv, har jättetjocka strumpor, raggsockar OCH ullinneskor på fötterna. Legging, jeans OCH en filt på benen. Linne, långärmad tröja, jättetjock tjocktröja OCH en filt runt mig på överkroppen. Men, jag fryser alltså?

Helgen var fullspeckad! I fredags fyllde Ingela 50 år och det började redan på morgonen, hennes syster med  familj kom med frukost på morgonen - jordgubbar, frallor och hela kittet! Sen hade vi lite paus, Emil jobbade så Johanna & Jag fick jobbet som kökspersonal hela dagen ;D Vid två skulle det hela dra igång igen så då fick man ju vara redo och sen höll det på hela dagen men rackarns vad trevligt det var! Hoppas att Ingela är nöjd med sin mitt-i-livet-dag :)

I lördags började vi med att äta leftovers till frulle, mumsmums. Dirr efter det slog vi till på lite tårta, visst! Varför inte? ;b Helt plötsligt fick Emil för sig att vi skulle dra till Väla för att köpa  en radiostyrd helikopter så visst, brumbrum och iväg med min söta rallybil :)  När vi kommer in på Väla får Emil syn på djuraffären och han har ju tjatat ett tag nu om att han vill ha en dvärghamster men på sistone har det verkat som att han lagt ner. Ikke. Efter en sväng på Väla, en tur på Familia och en runda till Troedsberga var vi äntligen påväg hemåt igen med Två radiostyrda helikoptrar (Helikopterkrig - wohoooooo! (; ), världens sötaste dvärghamster och en allt man kan tänkas behöva för att den lilla rackaren ska trivas :) Vi hade ju en bur ståendes hos pappa så vi fick ju hämta den innan vi körde hem. Han heter Kompis och är helt galet söt.

Efter våra äventyr var det dags att göra sig redo för kvällens äventyr - nämnligen Buddy Holly som vi fick i julklapp av Ingela & Uffe. Hela familjen Andersson plus respektive var med, superhärligt att Nettan också var med! :) Buddy Holly var kanon, Johanna satt och dreglade över Brolle under så gott som hela föreställningen men visst, dem ska ju ändå gifta sig ;) Haha.

Söndagen bjöd på kalas hos Gudmor Cia som fyllde år! Tack för det, jättekul att träffa er alla!

Känns som att inlägget är väldigt långt nu? Haha, japp.

Back to work,


S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0