tänk att man kan göra sin farmor så himla glad genom att bara dyka upp och säga grattis på hennes födelsedag :)

Efter jobbet igår körde jag och fixade allt som skulle fixas, jobbärenden och blomma till farmor. Hon blev jätteglad när jag kom för hon hade ju ingen aning, jag hade ju inte sagt att jag skulle komma såklart ;b

När jag kom så hade hon redan två besökare och gissa om jag tajmade mitt besök perfa eller? Som fan, det var fika-dags :D Farmor bakar alltid minst sju sorters kakor och dessutom tårta och hon är väldigt noga med att man äter ordentligt. Kaffe, kaka & tårta - superdupermätt sen ju! När man pausar lite från ätandet för att man är så mätt att man knappt orkar röra sig, då säger hon "ta nu mer! Kaffe?" Haha, ÅH! Söta farmor :) 

Idag jobbar jag, i två och en halv timme till iallafall, ganska lungt idag. 

Vad som verkligen inte är lungt är att det typ är stormvarning, ska blåsa som tusan sen idag, INTE LUNGT. Tänk på alla stackare som kör lastbil tillexempelt, hur roligt kan det vara när det typ stormar ute? Jag sitter iallafall inomhus, änsålänge. Har lånat en tröja av pappa som är jättestor och mysig :) 

Haha, när jag kom imorse var jag nästan  rädd för att gå in i huset. För det första är trappan så gott som täckt av is och på översta trappsteget är det så tjockt att dörren tar i när man öppnar den (det droppar ju från taket) så man kan trilla utan att ha speciellt mycket otur. För det andra så hänger det riktigt feta istappar precis ovanför dörren och exakt vem vill ha en sån i huvudet? Hmmm, inte jag iallafall. Haha,. men jag sa till pappa att om han inte ville riskera ett jack i huvudet varje gång han gick in eller ut så fick han nog ordna det ;) Såååå, nu är istapparna borta och han har hackat bort isen & grusat trappan :) WELL DONE PAPI :D  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0