en del får sin andra chans, andra får sin elfte men till vilken nytta?

"Second chances they don't ever matter, people never change."

Är det så? Det sägs att alla förtjänar en andra chans. Det sägs att ingen är sämre än att de kan göra bättre. Man har hört det så himla många gånger, folk lovar att göra bättre, att göra annorlunda, att förändras - om de bara får en andra chans. Genom att ge någon en andra chans ger man någon hopp om att kunna läka såren de redan gjort. Genom att ge någon en andra chans ger man denna någon chansen att göra såren ännu djupare.

Tiden läker alla sår? Läker och läker. Ett ärr är väl en form av läkning antar jag. Ett ärr får man när ett sår inte får läka ifred, när det rivs upp - om och om igen. Eller om det är för djupt för att läkas helt, utan att lämna spår - det vi kallar ärr. Ett ärr försvinner aldrig, det kommer alltid finnas kvar, det kommer alltid påminna oss om vårt förflutna.

Vissa tar väl vara på sin andra chans , väldigt väldigt få håller sitt löfte om att göra bättre för sig.
Många får alldeles för många chanser, gång på gång bevisar dem att förändring inte kommer ske.

Tyvärr har nog Hayley & gänget rätt - people never change.

Jag har fått mitt livs chans och jag försöker göra mitt bästa för att ta så väl vara på den jag bara kan för jag räknar inte med en andra chans om jag av någon sjukt dum och oigenomtänkt anledning skulle sabba denna. Emil, du är utan tvekan det bästa som hänt mig, du är absolut den enda för mig & jag älskar dig - mer än vad som kan uttryckas i ord. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0