Snöflingor i massor, igen.

Svejsan hejsan!

Det snöar ute, igen! :D Jag som trodde att snön var påväg bort, väldigt glad att jag trodde fel! Snö är ju kalaskul! Blev lite chockad i morse dock, tittade ut genom fönstret och såg att det låg lite vitt där ute men när jag satte foten utanför dörren så HOPPSAN var djupt med snö där var! Lätt en decimeter, minst. Det var också då ungefär som jag kom på att jag valde fel skor.. Converse är kanske inte gjorda för att vandra i snö, butbut! Sen kom det ett nytt problem. Att hitta bilen. Hahaha, njäää, inte riktigt kanske men nästan, snön hade ju gjort sitt bästa för att gömma den minsann! Något annat jag lade märke till var att det inte var så kallt ute, jag frös inte ens lite, supernice (Y)

Guess I should tell you about New Years Eve.
Dagen började ungefär som alla andra dagar, vaknade bredvid Emil och log av lycka. Lyckan att få vakna upp med honom så gott som varje dag, det får en på gott humör, dirr på morgonen :) Vi gick upp, chillade & grillade, fixade det sista inför kvällen som tillexempelt öl & raketer :D
Vid fem var det dags att börja fixa med hår & face, klockan sex hade vi bokat bord på resturang Ingela och klockan sju-halv åtta skulle vi vara på förfest hos Alexandra. TIGHT SCHEMA! Haha, menmen, Ingela hade fixat trerätters, inte illa! :D Själva festen hölls i Vedby med massa folk jag inte ens visste fanns men alltid kul att träffa nytt folk! Festen var kanske inte den bästa någonsin men jag hade ju absolut inte tråkigt iallafall! Fick fira tolvslaget med den bästa jag vet - Emil <3 Han gjorde min nyårsafton toppen.

På nyårsdagen var mina knän blåa och håliga, undrar hur det kan komma sig? Haha, jag har visst lite otur när jag går ibland ;) SÅNT SOM HÄNDER!

I lördags började lagerrensningen på MediaMarkt och Emil passade såklart på att hoppas på ett fynd så vi körde ner till Lund och javisst, en ny TV fick följa med honom hem! Jag fyndade en ny plattång, den gamla har varit med ett tag nu och förtjänar att pensioneras! 

I lördagskväll var det såklart dags igen, började i Åstorp med öl & pizza och sen skulle vi helt plötsligt ut i Helsingborg? Jahaja, som det kan gå! Träffade Giannis & Panos - inte igår så att säga, superkul att se era grekiska huvuden igen :D 

Trots allt skoj som har hänt så blir det nog söndagen som toppar, Emil & jag åkte till Långsjön för att ha picknick :) Vi hade termoskanna med varm choklad och mackor med oss. Hela sjön var täckt av is och det var så himla mysigt. Litelitelite kallt kanske om händerna men absolut mest mysigt. Emil lekte konstnär och skapade ett mästerverk av snön som låg på isen. 


Emils mästerverk, "E <3 S" står det, om någon nu skulle missa det. Supergulligt.

 

Tisdag idag och röd dag imorgon :D Imorgonkväll är vi dessutom bjudna hem till Pappa på vildsvinsmiddag, kommer säkerligen bli trevligt :)

 

Ha en kanondag,

 

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0