Väder, vind & sånt.

Godkväll bloggen och kära läsare!

Ännu en strålande dag! Konstigt att man alltid nämner vädret? Chrille berättade för mig häromdagen att det faktiskt är just vi svenskar som är bäst i hela världen på att prata om vädret. Hm? Varför kan man ju fråga sig? Är det för att vi är för stela och tråkiga för att prata om annat? Är det för att vi är så sociala av oss att vi så gärna vill konversera med andra att vi öppnar en konversation med något lätt ämne som just vädret? Har vi så dålig fantasi att vädret är det enda vi tänker på? Hm, ja, svaren är många.

Jag jobbar minsann, slutar om ett par timmar dock, inga dubbelskift idag. Var med om något väldigt roligt innan. Tjejen som sommarjobbar och har hand om Avloppsreningsverket över sommaren ringde upp till vårt kontrollrum innan och frågade lite saker:

Hon: Har ni koll på larmen här nere?
Jag: Ja, om de kommer här uppe också så har vi ju det.
Hon: För här är et larm som ligger som kvarliggande larm och jag vet inte vad det är.
Jag: Men det ser du ju på bilderna på datorn, står det inte vad det är som larmar?
Hon: Eeehh, men jag vet inte, något med en slampump.
Jag: Okej..
Hon: Men kan inte ni se vad det är då? Jag har ingen koll på dethär stället, jag bara jobbar här.


Hahahahahahhaa, bra jobbat! You go girl ;)

Dags att get goin' , ha en skön kväll! Själv hoppas jag på ett kvällsdopp när jag kommer hem :D Tjoho!

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0