Underbar dag

Som ni såg i förra inlägget har jag varit ute och promenerat med Ella idag! Efter att ha legat ute på gräsmattan en stund insåg jag att vi kommer dö av värme & uttråkning om vi ska ligga där hela dagen! Så jag bestämde att vi skulle åka till Långsjön så att Ella kunde få svalka sig lite.

Väl framme så möts vi av en hel skolklass som var där på utflykt, oh my g tänkte jag då och gick vidare. När vi gått en stund kom jag på att det måste gå att gå runt hela sjön! Givetvis hade jag rätt ;) På ett ställe behövde man gå över en liten bäck, det fanns en bro men jag tänkte ju att Ella kanske behövde svalka sig lite, jag tog av skorna och gick över och hoppades på att hon skulle följa efter. Vad tror ni att hon gör? Jo, hon doppar tassen, drar snabbt tillbaka den och börjar pipa - jäkla mes! En badkruka till hund! Tur för henne att det fanns en bro..

När vi hade gått en bra bit genom härlig skog kom vi ut på vägen igen och såsmåningom kom vi fram till bilen och körde. När vi kom hem var det chill som gällde, hon var ganska trött efter att ha kutat runt i skogen. Jag la mig på gräsmattan och solade en stund, nu är jag inne för att inte döda min hud. Var ju ett tag sen nu och jag vill helst inte se ut som en kräfta!

När vi gick genom skogen såg jag något underbart gulligt! Två citronfjärilar som flög omkring och busade, såg nästan ut som att de dansade för de flög väldigt tätt ihop. Ella fick ju såklart syn på dem och ställde sig på bakbenen för att dansa med dem (hehe, antagligen för att leka med/äta upp dem men det såg ut som att hon dansade iallafall!)

Jag är så glad att solen har kommit! Hoppas hoppas hoppas att den stannar nu! :D

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0