Gröna härliga värld!

Igår var jag först hos min söta mamma, tänkte umgås lite med henne innan hon skulle åka, trodde jag ja. Hon hade ju fullt upp ändå hade hon varit uppe sen klockan fem! När jag kom vid tio gick hon fortfarande i pyjamasen, haha. Hon skulle dammsuga, diskmaskinen skulle plockas av, hon skulle välja handväska och virra runt med en massa andra saker. Fråga mig inte varför hon tvunget skulle dammsuga innan, menmen! Vid tolv körde vi hem till min moster (det är med henne & hennes familj förutom Erika som mamma är på Kreta med) där det bjöds på mat. Mammas handbagage vägde lite för mycket så vi skulle möblera om lite bland väskorna och detta var ju en upplevelse! När vi öppnade handbagaget och hon började packa upp sina grejer så visade det dig att hon hade hela användarmanualen till sin i-Pod med sig!? Den var i A4-format och typ två centimeter tjock! Oh my god mamma! Hahaha. Bara den vägde ju lika mycket som behövdes tas bort. Den fick hon verkligen inte ta med sig! Hahaha, vi försäkrade henne om att Lina kunde hjälpa henne om det var några problem.

Det slutar inte där. När vi sen öppnade resväskan för att lägga ner en del saker i den så ser vi en annan MYCKET annorlunda sak, min söta lilla mamma har packat med sig en flugsmäll. EN FLUGSMÄLL!? HAHAHAHAHAHAHA, vi låg dubbelvikta av skratt allihop när vi såg den, herregud herregud. Kan bara säga grattis till familjen Andersson som ska spendera två veckor med min mamma på Kreta ;D Jag är helt säker på att hon kommer börja härja i hotellets rabatter eller nåt, haha ;b

Nog om mamma! Efter den upplevelsen körde jag hem till Emil och fortsatte med Ingelas trädgårdsmöbler, det är en lång process detta ;) Igår penslade jag på träolja så att träet skulle suga åt sig och hålla sig friskt! Sen skulle det torka in i ett dygn och i eftermiddags målade jag första lagret, kommer bli tjusigt! :)

Igårkväll var jag på styrelsemöte med Leader, det är en grupp som jobbar med att förbättra landsbygden, kul och spännande att få vara med och påverka.

Något som jag speciellt la märke till när jag körde en del bil igår var hur otroligt fint det är ute nu när alla träden är gröna och åkrar & ängar är härligt gröna! Underbart.

När jag körde till mötet i Hässleholm igår så åskade det dessutom! Wohoooo, jag gillar åska. Tycker att det är supermysigt :)


Wellwell,

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0