ice-cream in the sun <3

Jag lyckades inte somna innan Emil kom hem.. Hade nästan lyckats när jag hörde att han låste upp dörren klockan halv fem! Menmen, skulle ju inte upp tidigt ändå. Klockan elva ringer pappa dock och sen var det ju ganska omöjligt för någon av oss att somna om med tanke på att det är väldigt ljust ute! Dessutom hade vi ju sovit i sex timmar så för min del var det alldeles perfa!

Frulle och sen ut i verkstan för att fixa lite. Möblerna hade inte torkat så de får vänta tills på fredag, imorgon har jag inte tid. Hjälpte Emil att fixa en folkracebil, den han körde med i Lessebo behövde lite kärlek. Sen var det dags att laga mat! Han tvättade bilen och jag lagade mat. Blev en röra gjord på chinesewok som jag blandade med allt starkt jag kunde hitta i kylen typ ;) Till det fixade jag lax, mumsmums blev det! Väldigt starkt dock så vi fick svalka matkanalen med lite glass till efterrätt :) Glass ute i solen - mys!

Nu ska vi snart bege oss, ska kolla på fotboll ikväll. Perstorp - Svalöv! Sen ska vi sov ute i "lägenheten" i stallet, gjorde ju det för längesen också när det var svinkallt då jag fick ställa upp en värmefläkt på morgonen så att det var varmt tills vi skulle lägga oss på kvällen. Förhoppningsvis är det lagom varmt där nu!

Anledningen till att idén kom upp är att vi ändå ska till pappa imorgonförmiddag eftersom att vi ska köra till Skövde för att hämta en häst, lille Ike som ska hem på bete över sommaren :) En som bor i Dalarna har honom så vi möts i Skövde för att slippa köra så långt, perfekt!

Dags att packa lite!

Ha en fantastisk onsdag!

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0