drömmar.

Jag blir tokig på mig själv. Igår la jag mig ganska sent ändå, kollade på en film i sängen, Emil somnade såklart efter det, ganska dirr. Sen var det dags för den sista rutinen för dagen, att ligga vaken och kämpa sig in i drömmarnas värld. Wellwell.

Inatt drömde jag helt sjuka saker. Min mamma hade flyttat till en lägenhet, till samma område där vi bodde när mamma bodde i lägenhet ett litet tag efter att hon & pappa skilt sig. Syster Elin & jag stod utanför en helt annan lägenhetsdörr och skulle ta på oss skorna, då öppnar människan som bor där och frågar om vi ville komma in, haha, vi bara "näääääää vi tar bara på oss skorna utanför din dörr". Men sen hamnade vi där iallafall, lägenheten var först en etta men sen helt plötsligt var det värsta långbordet där. Fest och en massa konstiga saker hände, min mamma tjatade på mig att jag skulle träna mer, en kompis var skitsur på mig för att killen hon hade spanat in sket i henne, hur det nu blev mitt fel vet jag fortfarande inte? Haha, ja, det hände massa saker som jag inte vill skriva här! Eller som jag inte kan formulera med ord rättare sagt. 

Jag drömmer alltid, varje natt. En massa saker, vissa drömmar konstigare än andra. 

Sånna drömmar där man blir jagad av någon creepy guy och plötsligt flyger man iväg eller så visslar man så kommer det en bil eller något annat så att man kan ta sig därifrån snabbt, sånna drömmar tycker jag inte är speciellt läskiga, de är för overkliga. 

Drömmar då man drömmer att någon står och tittar på en eller då man känner sig förföljd eller något liknande, det är läskigt. Det värsta är om man vaknar då för då går det ju inte att somna igen. 

De värsta drömmarna är nog ändå vardagsverkliga drömmar, sånt som faktiskt händer i vardagen eller faktiskt skulle kunna hända. Om jag drömmer att någon säger något till mig som inte är all orealistiskt så vet man ju knappt om det är på riktigt eller inte. Det har faktiskt hänt att jag har drömt att jag har sagt typ "jag kommer inte idag, vi hörs ikväll" eller "men då bestämmer vi att vi ses sen" men i själva verket har jag bara drömt men jag tror att jag har sagt det så då fick jag ett telefonsamtal "hallå, var är du?" jag förstod ju inte vad människan pratade om så jag bara "Men hemma ju, jag sa ju innan att jag inte kommer men att vi skulle höras ikväll!" Haha, lite jobbigt när jag insåg att jag hade drömt. 

Nu blir det promenad med Ella! 

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0