Nyinflyttad!

Förlåt för dålig uppdatering, jag som lovade och allt. Men vi har ju flyttat hela helgen så jag hoppas att ni förstår! Tänkte det med :) Flytten har gått bra, är sjukt nöjd med vårt vardagsrum! När vi satte in vår nya soffa - som btw är SKITSNYGG - så trodde jag på riktigt att vårt stora matbord inte skulle få plats, soffan var lite större än vi trodde, eller - vi visste ju hur stor den var så vi kan ju säga att vardagsrummet var mindre än väntat, haha. NI FATTAR! Tight med plats skulle man kunna säga som sammanfattning. MEN, bordet fick plats och det blev skitbra! Vi är klara så mycket som vi kan vara för tillfället. Ska inhandla taklampor, måla lite & fixa så att vi får vår egen touch här inne :) Kommer bli NICE. 

Det luktar gott här nu med! Innan luktade det lite "nyinflyttat" liksom, soffan var ju helt ny så den "luktar ju ny", sådär skarpt och inte speciellt gott & hemtrevligt. Alla har ju en lukt, när man kommer hem till någon så luktar det ju på ett speciellt vis - varje hem har en egen lukt. Jag var iallafall trött på den nyinflyttade lukten så jag har bakat bullar idag och - VIPS! - genast luktar det fantastiskt gott & hemtrevligt här :) 

Sen kom mamma och hälsade på, givetvis hade hon köpt med sig fika så nu är här helt plötsligt fika i mängder! Fram till igår hade vi inget mer än två paket snabbnudlar & ett paket mjölk så hade ju inte någon fika - eller mat för den delen - att bjuda på om någon skulle få för sig att komma förbi. Kan ju ha varit så mamma tänkte när hon köpte fika med sig! Sen att hon köpte bautamycket fika är ju bara typiskt henne liksom! En påse med frallor, "dem hade ju 21 olika att välja mellan så jag kunde ju inte bara välja två typ", en krans & en påse vaniljhjärtan. Vi åt tre frallor och vars en kanelbulle som jag bakat så där är ju en del över! Haha, så om man är sugen på fika så finns det gott om det här! ;D

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0