tv & manusskrivna problem

Tvn är perfekt när man vill fly från sin egen vardag och grubbla in sig i tv-stjärnornas manusskrivna problem. Vissa gånger har de vanliga bekymmer, som kan drabba alla - andra gånger har de bekymmer som känns som ungefär som StarWars-filmerna, helt overkliga. Vissa perioder i livet är svåra, man kanske står inför tunga val, man kanske har fastnat mitt i något och inte vet hur man tar sig ur. En sak har jag lärt mig: att genvägar aldrig funkar, att gå runt hindret är nästan värre än att både stanna innan och att ta sig över, går man runt finns det alltid kvar och dyker upp igen, oftast i samband med nya hinder. Hade man bara tagit sig över från början hade många av de nya förmodligen aldrig dykt upp, genvägen som kändes enkel då bidrar istället till fler hinder längs vägen. När jag vill pausa och låtsas som att allt är bra sätter jag mig i soffan och kollar på tv, ägnar mig åt deras låtsasprobelm. Bekvämt. Enkelt. Dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0