att jobba natt. igen

Denna natten var ett typiskt exempel på en sån natt då man kutar upp & ner och hit & dit - typ hela natten. 
Men allt har gått bra såklart, vårt skift är ju trots allt "Das Referenz", haha. 

När jag kommer hem ska jag sova, hårt men inte så länge. Upp 10,30! Vid elva ska jag bege mig mot Lund, planerar att vara där strax efter tolv då jag ska träffa min tjocka gamla vän Skinner!! TJOHOOO! LONG TIME NO SEEN! Ska verkligen bli kul & spännande, vet ju knappt vad han har för sig nuförtiden, ILLA. Dessutom ska jag ändå på det hållet imorgon, ska till Flyinge och kolla på hästar :) Framförallt en av pappas hästar som ska trava runt och se fin ut! 

Bli inte förvånade om jag skriver ett inlägg imorgon där det står att jag bra sovit hela dagen istället, för att jag inte orkade gå upp halv elva. Kommer ju hem ca halv sju så låt oss drömma och säga att jag somnar klockan sju. 07.00-10.30 = tre och en halv timme, JADÅ! Får köra i tid så jag hinner stanna och köpa kaffe & uppiggande färskost ;) 

Nu ska jag strax ringa och väcka min kille & sen är det dags att göra frukost! Skitbra att äta frulle innan man kör hem, bara att borsta tänderna & hoppa i säng när man kommer hem ju! Dessutom sover jag bättre om jag har ätit, typ omöjligt att somna hungrig. Just idag känns det ju dessutom inte som att jag vill riskera att sova extra dåligt. 

Jag tror på kvalitet när det gäller sömn. Hellre sova få timmar väldigt skönt & bra än att sova länge och dåligt. Sover man för mycket är man tröttare när man vaknar - eller jag iallafall. 

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0