Hej i röran

Tjatjaaa bloggeeeeen!

Skoja.

Hej!

Nu har det hänt mycket! Jag vet, då borde jag verkligen ha bloggat, förlåt. Men så hoppar man över en dag för att man inte hinner och sen byggs det på en massa händelser och till slut vet man inte vart man ska börja.
Tricket? Sluta aldrig. Precis som med träning. Varje gång jag kommit igång säger jag till mig själv "Åh, vad skönt att vara igång, nu ska jag aldrig sluta". VARJE JÄVLA GÅNG. Så händer det något (sjuk, skada, stress) och jag är ur balans direkt.

Nu har vi flyttat färdigt och är i ordning! Bara några tavlor som ska upp härochvar men innan jag är säker på var de ska hänga så hängs de inte upp. Men julpyntat är här minsann! ;D Har julpyntat med paket, fast pyntet försvinner lite för varje dag eftersom att det är Emils paketkalender som hänger utspridd :) En paket för varje dag fram till julafton, märkta med siffror så att han måste hitta rätt paket för att få öppna :) Såklart är här annat julpynt också så att här inte är helt tomt på julpynt på julafton, hur skulle det se ut liksom?! Haha
Lovar att ta lite bilder så att ni får se hur vi bor nu i vårt hus :)

Annars har/är det full rulle tycker jag.
Julbord, möten, vänner och massa annat. Bor granne med min syster och hennes lilla familj nu så det blir ju att vi umgås en hel del - så härligt! Tänk så bra jag har det som får träffa världens finaste syster & systerdotter så gott som varje dag <3

Smilla har varit lite sjuk stackarn men nu äter hon medicin och ska in till veterinären igen nästa vecka så snart är hon helt återställd :)

Snart jul. WOHOHOOOOOOO! Imorgon är det julafton OM EN VECKA. OH. MY. GOOOOOD.
Från och med imorgon är det bara jullåtar som gäller - då är det fan ingen som kan klaga för att man spelar dem när det "är jättelångt kvar till jul". FUCK NO, en vecka! Äntligen är julplanerna gjorda, var den ska firas osv.
Även nyår börjar ta form, känns väldigt bra :)

Något mer ni kan tänkas vilja veta? Blir ju inte så detaljerat om någonting nu när det var så längesen.
Har julbakat med bästis - två gånger! En gång hemma hos henne tillsammans med AnnChatrin ocg hennes barn och en gång enligt tradition ensamma. I år blev det peppisar, kola och vår egna (mycket sötare) version på RockyRoad - vi får väl hitta på ett eget namn för dem eftersom att vi inte kan ha följt något recept i hela världen, haha. Men gott blev det! :)

Har julbakat med mina systrar också - så myyyyysigt.

Nu börjar inlägget bli väldigt långt känns det som.
Har en känsla av att det kommer att komma en del långa inlägg framöver då jag bestämt mig för att skriva av mig oftare, blir det för känslosamt eller jobbigt får ni säga ifrån så får jag väl börja skriva sånt i en dagbok eller nåt... ;)

Julkalendernn förresten! HUR BRA? SÅÅÅÅÅ BRA!

Igår var jag och Emil och hälsade på mina gamlingar och lämnade en liten julpresent :) Först hos Mormor & Morfar där vi fick lunch - snacka om tajming ;) Sen vidare till Farmor & Farfar där det var fikadags - tjoho! På kvällen var det dags för julbord med Emils jobb - tack för en trevlig kväll alla där!
Så först lunch hos mormor sen sex sorters kakor hos farmor och sen ett julbord på det - jo tjena liksom.

Förra helgen var vi på julbord med mitt jobb, fantastiska gott och trevligt - tack alla!

Nu får det vara nog... Haha


Have a nice night, vi hörs SNART igen :)

S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0