en sån dag.

Ni vet de där dagarna när man verkligen inte hittar något att ha på sig? De där dagarna när en outfit som normalt sätt hade varit skitsnygg plötsligt ser förjävlig ut? De där dagarna när en over-size sitter för tight? När en vanlig tröja får axlarna att se monsterbreda ut? När inte ens dina favoritjeans sitter snyggt?

Ja, ni vet vilka dagar jag menar.

Idag hade jag en sån dag. Vi skulle på kalas, jag skulle klä på mig. Hittade inget. Tog på mig en stickad tunika. Klart. Pfft, I wish. Av med kläderna, börja om från början. Provade något annat, för kort. Tog på mig en fodralkjol under - såg förjävligt ut. Av med kläderna - börja om igen. Gick runt i underkläderna ett tag - gick mellan garderoberna och suckade. Höll på att tappa tålamodet. Började rota i garderoben med alla de vikta kläderna, ett efter ett flög plaggen ut ur garderoben. Oops, en jättestor hög med kläder på golvet. Jag tappade tålamodet. Gick en runda till och kollade. Jag hade bestämt mig för att jag inte ville ha vanliga strumpbyxor, det var det enda. Nu var jag arg. Arg och besviken för att Emil var klar och jag visste att vi skulle bli sena. Fan. Stressad & arg - ingen bra klädväljarkombo. Bestämde mig för den stickade tunikan. Var låg den tro? Jo, under den gigantiska klädhögen på golvet. Jahapp, bara att dyka ner och börja gräva. Hittade den. Skulle hitta linnet att ha under. Grävde. Grävde. Yes. Bara de tjocka strumpbyxorna kvar. Grävde. Rotade. Kastade runt allt. Grävde. Rotade. Blev förbannad. Grävde. Kastade runt allt. Yes. På med kläderna. Klar.

Tänk om jag kunde bestämt mig för tunikan från början? Då hade vi kommit i tid och jag hade inte haft alla mina kläder på golvet nu. Menmen. Behöver ändå rensa garderoben och nu har jag ju typ inget val, så det var ju bra. When life gives you lemons - bake a cake ;)

Guldstjärna till Emil som satt tyst och väntade, antar att han har lärt sig att det bara blir värre om han tjatar ;) Det räcker ju att jag redan har sinne på mig själv och det var nog ganska tydligt idag..

Imorgon ska jag vara i stallet hela dagen så morgondagens outfit är redan klar - tack gode gud för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0