Mer tårta

Nu har jag provat göra tårta hemma också! På kursen hade man ju alla redskap och förutsättningen var ju att lyckas. Nu har jag provat hemma och det var inte lika lätt men jag tycker nog att det blev bra ändå. Nu provade jag dessutom att göra fyllningen själv, jag provade att göra mousse -både hallon och av vit choklad. Den vita choklad-moussen blev inte så fast som jag ville men det är ju därför man provar - för att träna och lyckas bättre (förhoppningsvis) nästa gång! MEN, en tårta blev det!

Till mitt kära skift, B-skiftet - Das Referenz. Haha ;) mina sockermonster till kollegor blev givetvis överlyckliga när jag kom med tårta!

Vet att den påminner lite om Barbapapatårtan men jag hade lite ont om tid så jag hade inte riktigt tid att experimentera så mycket - var mycket jobb ändå att göra tårta från scratch hemma för första gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0