Min fantastiska dag.

Det är tisdag, det är den femte juni och det är fyra år sen jag och min fina klass tog studenten. FYRA ÅR SEN!? Whaaaat the fuuuck? Pratade med bästa finaste Polly-Vanish-Paulina idag och kom fram till att jag nog ska hälsa på henne i Norge i sommar :) Får se om vi hinner bara men det bara måste gå. Och imorgon kommer Sylle och Lälcs hit, vilken fantastisk vecka :)

Idag har jag jobbat och när jag kom hem vid 2230 bakade jag en kaka som jag tänkte ta med mig imorgon när jag ska på Tupperwaremöte hos Linda. Shit, imorgon kommer ju bli en alldeles galet bra dag! Först möte med en massa härliga människor och sen hänga med S & L - will be awesome.

Idag har också varit en bra dag, jag har känt mig glad hela dagen och det är underbart! Undrar vad som egentligen avgör om en dag ska bli bra eller dålig? Jag tror att det är inställningen. Visst att man kan vakna "på fel sida" och bara vara sur på livet men man kan ju ändra på det genom att ändra inställning? "Utan känslor är vi maskiner" var det ett bilmärke som hade med i sin reklam en gång och visst kan det stämma. Men vi styr också våra egna känslor, alltså är det vi själva som avgör om det ska vara glada, ledsna eller arga känslor. För det mesta iallafall. Ibland kan man inte styra och kontrollera sig själv, vissa dagar går allt åt helvete och man bryter ihop. Så är det bara. Men man ska inte låta lite regn eller en maska i strumpbyxan vara det som avgör resten av dagens humör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0